KOMFORTNÉ PRVKY ŠKODA

/data/images/137592.jpg
10.05.2021
Rad komfortných a bezpečnostných prvkov, ako aj asistenčných systémov vodiča dostupných vo vozidlách ŠKODA, sa neustále rozširuje. Na jednej strane je to jednoznačnou výhodou pre zákazníkov, ale na druhej strane ich môže pri výbere ich vozidla snov a jeho dokonalej výbavy zaskočiť samotný rozsah možností výberu a súvisiacich informácií. Aby ste im vedeli čo najlepšie poradiť a pomôcť, pripravili sme pre vás krátku sériu zloženú zo štyroch častí, v ktorých získate komplexný prehľad o všetkých týchto prvkoch. Okrem opisu jednotlivých prvkov sa dozviete aj to, v ktorých konkrétnych modeloch sú k dispozícii.

CHLADENIE/VYHRIEVANIE

CLIMATRONIC
Automatická klimatizácia Climatronic ponúka elektronicky ovládanú jednozónovú,dvojzónovú alebo trojzónovú klimatizáciu vrátane snímača vlhkosti. Snímač vlhkosti navyše znižuje zahmlievanie čelného skla a zaručuje príjemné ovzdušie vo vozidle. Funkcia Air Care účinne čistí vzduch vo vnútri vozidla prostredníctvom ešte dôkladnejšej filtrácie pomocou antialergického filtra.
V prípade trojzónovej klimatizácie Climatronic možno v interiéri nastaviť tri samostatné zóny tepelnej pohody: zónu vodiča, zónu spolujazdca vpredu a zónu zadných sedadiel. Možnosť nastavenia teploty pre tretiu zónu, ktorá sa normálne ovláda na zadnej strane priehradky Jumbo Box, možno deaktivovať v infotainment systéme.
Climatronic
Jednozónová klimatizácia Climatronic je dostupná pre modely ŠKODA CITIGOᵉ iV a FABIA. Dvojzónová klimatizácia Climatronic je dostupná pre modely ŠKODA SCALA, KAMIQ, OCTAVIA, KAROQ, KODIAQ, SUPERB a ENYAQ iV. Trojzónová klimatizácia Climatronic je dostupná pre modely ŠKODA OCTAVIA, KAROQ, KODIAQ, SUPERB a ENYAQ iV.

VEDELI STE?
Klimatizácia môže spotrebúvať až 3 kW výkonu motora a zvyšovať spotrebu o 0,3 až 0,7 l na 100 km. Pri nastavení teploty mimo číselného rozsahu sa na displeji zobrazí jeden z týchto symbolov: LO (maximálny výkon chladenia) alebo HI (maximálny výkon vyhrievania).

VYHRIEVANÉ ČELNÉ SKLO
Vyhrievané čelné sklo výrazne pomáha vodičovi v zimných dňoch tým, že sa sklo odmrazuje bez toho, aby bolo treba použiť škrabku na ľad. Vozidlá ŠKODA ponúkajú dva typy vyhrievania:
  • tenké odporové vodiče rovnomerne rozmiestené po celej ploche čelného skla
  • priehľadnú fóliu ClimaCoat, čo je tenká pokovená vrstva (dostupná v modeloch OCTAVIA, KAROQ, KODIAQ, SUPERB a ENYAQ iV).
V porovnaní so systémami s odporovými vodičmi ponúka toto riešenie tieto výhody:
  • nič nebráni vo výhľade,
  • vyhrievaná je celá plocha čelného skla vrátane okrajov,
  • bráni prenikaniu tepelnej zložky slnečného žiarenia do interiéru.
VEDELI STE?
Vyhrievanie sa po desiatich minútach automaticky vypne.

VYHRIEVANÝ VOLANT
Vyhrievaný volant predstavuje posledný krok z hľadiska tepelnej pohody. V chladných zimných dňoch sa studený volant zahrieva a ohrieva zmrznuté ruky. Slúžia na to prvky z odporového drôtu umiestnené pod povrchom volantu. Vyhrievanie sa ovláda pomocou tlačidla na volante alebo prostredníctvom obrazovky infotainmentu. K dispozícii sú tri úrovne intenzity. Vyhrievanie je funkčné len pri naštartovanom motore.
vyhrievany volant
VEDELI STE?
Vyhrievanie volantu a vyhrievanie sedadla vodiča sú prepojené a možno ich aktivovať/deaktivovať pomocou nastavenia klimatizácie Climatronic na obrazovke infotainmentu.

SEDADLÁ

VYHRIEVANIE
Na vyhrievanie sedadiel slúžia prvky z odporového drôtu umiestnené pod povrchom sedadiel. Vyhrievanie sa ovláda pomocou tlačidla na stredovej konzole alebo na obrazovke infotainmentu, pričom si môžete vybrať z troch úrovní vyhrievania (v závislosti od modelu). Vo všetkých modeloch ŠKODA je k dispozícii vyhrievanie predných sedadiel. Vyhrievanie zadných sedadiel je dostupné vo všetkých modeloch okrem modelov ŠKODA FABIA a CITIGO iV. Vyhrievanie sedadiel pracuje len pri naštartovanom motore. Po vypnutí zapaľovania sa vyhrievanie vypne.
SEDADLÁ – VYHRIEVANIE
VEDELI STE?
Odporúča sa, aby ste si na sedadlá nekľakali ani na ne inak nepôsobili bodovým tlakom, pretože existuje riziko poškodenia systému.

VENTILÁCIA
Ventilácia predných sedadiel je k dispozícii len pri poťahu z perforovanej kože, keďže tento materiál umožňuje nasávanie vzduchu. Pomocou tlačidiel alebo displeja infotainmentu možno ovládať tri úrovne odvetrávania. Ventilácia sedadiel pracuje len pri naštartovanom motore. Po vypnutí zapaľovania sa ventilácia vypne.
SEDADLÁ – VENTILÁCIA
VEDELI STE?
Na ventiláciu slúžia dva ventilátory zabudované do každého sedadla, jeden sa nachádza v sedáku a druhý v operadle.

MASÁŽNA FUNKCIA
Pri masážnej funkcii sa využíva mechanický princíp s využitím bedrovej opierky s masážnym pohybom, čím sa uvoľňuje napätie v chrbtici a zvyšuje sa telesná pohoda vodiča. Hlavnou výhodou je účinný pohyb chrbtice, čím sa zabezpečuje prirodzené uvoľnenie chrbtových svalov.
ŠKODA OCTAVIA a ENYAQ iV ponúkajú ergonomické sedadlá priaznivo pôsobiace na chrbát. Sú vybavené elektronicky nastaviteľnou bedrovou opierkou, ako aj elektrickou masážnou funkciou a umožňujú nastavenie dĺžky a výšky a rozšírenie plochy sedáka.Najvyššia verzia ergonomických sedadiel nesie certifikačnú známku nemeckej kampane za zdravšie chrbty (AGR - Aktion Gesunder Rücken e.V.) a má v štandardnej výbave funkciu odvetrania, poťah z perforovanej kože a vyhrievanie.
Sedadlá masaz
VEDELI STE?
Najvyššia verzia ergonomických sedadiel nesie certifikačnú známku nemeckej kampane za zdravšie chrbty (AGR - Aktion Gesunder Rücken e.V.) a má v štandardnej výbave funkciu odvetrania, poťah z perforovanej kože a vyhrievanie.

VSTUP DO VOZIDLA

KESSY
KESSY je komfortná funkcia, ktorá umožňuje bezkľúčové odomykanie, zamykanie a štartovanie vozidla. Existuje aj jednoduchšia verzia systému s názvom Easy Start, ktorá umožňuje len bezkľúčové štartovanie.
Systém využíva mikrovlnú technológiu na komunikáciu medzi štartovacím modulom systému KESSY a vysielačom v kľúči od vozidla, ktorý má dosah približne 1,5 metra. Vozidlo sa odomkne po uchopení pravej alebo ľavej rukoväte predných dverí, ktorá na vonkajšej strane obsahuje dotykový snímač.
Systém KESSY pre modely ŠKODA OCTAVIA, KODIAQ, SUPERB a ENYAQ iV má snímače aj na vonkajších rukovätiach zadných dverí, takže používatelia s kľúčom môžu otvoriť vozidlo pomocou rukoväte na ktorýchkoľvek dverách.
kessy kessy 2
VEDELI STE?
Ak kľúč, ktorý slúži na zamknutie vozidla, omylom zostane vo vozidle, systém znemožní uzamknutie vozidla. Ak sa vybije batéria v inteligentnom kľúči, vozidlo môžete stále zamknúť/odomknúť pomocou fyzického kľúča umiestneného vo vnútri inteligentného kľúča.

VIRTUÁLNY PEDÁL
Dvere batožinového priestoru vybavené elektrickými pohonnými jednotkami možno jednoducho otvoriť a zatvoriť viacerými spôsobmi vrátane použitia virtuálneho pedála.
Systém bezdotykového otvárania dverí batožinového priestoru obsahuje pohybový snímač, ktorý monitoruje priestor pod zadným nárazníkom. Systém otvorí dvere batožinového priestoru pri rozpoznaní „kopnutia“, t. j. pohybu nohy dopredu a dozadu (v pozdĺžnom smere) a identifikovaní oprávneného kľúča v zóne systému KESSY za vozidlom.

VEDELI STE?
Pohyb dverí batožinového priestoru možno rovnakým „kopnutím“ aj zastaviť. Ďalším „kopnutím“ sa pohyb dverí batožinového priestoru obnoví.

STRECHA

PANORAMATICKÁ STRECHA
Panoramatická strecha presvetľuje interiér a spríjemňuje cestovanie najmä pre cestujúcich vzadu.
Oslňovaniu slnečným svetlom môže vodič predísť zatiahnutím látkovej clony. Elektricky ovládanú clonu (pri modeli FABIA sa ovláda mechanicky) možno presunúť do ľubovoľnej polohy podržaním tlačidla v prvej pozícii. Prípadne ju možno ovládať automaticky stlačením tlačidla v druhej pozícii. Clona je vybavená aj ochranou pred priškripnutím.
Strecha

ELEKTRICKÉ STREŠNÉ OKNO
Elektricky ovládané strešné okno predstavuje jeden samostatný diel. Sklo s elektrickým pohybom je umiestnené v pántoch a posúva sa dozadu. Keď sa strešné okno posunie dozadu, dopredu sa vysunie veterný deflektor na obmedzenie priameho prúdenia vzduchu do interiéru a na zníženie hluku. Na dosiahnutie maximálneho pohodlia v interiéri sa používa tónované sklo, vďaka čomu do interiéru preniká menej svetla a tepla.

PANORAMATICKÁ POSUVNÁ STRECHA
Dvojdielna elektricky ovládaná panoramatická strecha prináša správne množstvo svetla. Na zabezpečenie maximálnej tepelnej pohody v interiéri je vyrobená z tónovaného skla, ktoré obmedzuje prepúšťanie svetla a tepelnej energie. Panoramatickú strechu možno elektricky mierne nakloniť nahor alebo posunúť dozadu. Celý otvor strechy od prednej po zadnú časť zakrýva elektricky ovládaná sieťovinová clona, a to bez ohľadu na polohu skla.
Strecha 2

ZVUKOVÝ SYSTÉM

ZVUKOVÝ SYSTÉM CANTON
Vysokokvalitnú reprodukciu hudby a hovoreného slova zabezpečuje voliteľný zvukový systém CANTON s deviatimi alebo jedenástimi reproduktormi a jedným subwooferom. Celkový výstupný výkon je 550 – 610 W.
Výber komponentov a ich nastavenia boli špecificky vyladené v spolupráci s vývojármi známeho výrobcu CANTON.

VEDELI STE?
Zvukový systém CANTON v modeloch OCTAVIA, KAROQ a KODIAQ možno kombinovať len s dojazdovým náhradným kolesom.

Zvukový systém ŠKODA
Pre modely FABIA, SCALA a KAMIQ:
  • ŠKODA vyvinula vlastný zvukový hi-fi systém s 10 reproduktormi a výkonom 405 W. Súčasťou zvukového systému je zosilňovač, 8 reproduktorov vo dverách (4 výškové, 4 basové), jeden stredový reproduktor v palubnej doske (pod čelným sklom, vedľa reproduktora záchranného systému eCall) a subwoofer v priestore dojazdového náhradného kolesa pod podlahou batožinového priestoru.
Pre model ENYAQ iV:
  • Súčasťou zvukového systému je zosilňovač, 8 reproduktorov vo dverách, 2 reproduktory v predných stĺpikoch a subwoofer v priestore pre nabíjačku.

KOKPIT

VIRTUÁLNY KOKPIT
Virtuálny kokpit s displejom s uhlopriečkou až 10,25 palca umožňuje individuálne prispôsobenie a ponúka vodičovi na výber až päť rôznych zobrazení. Ponuka zobrazenie zahŕňa zobrazenie Classic s veľkým tachometrom a otáčkomerom v štýle analógových prístrojov, zobrazenie Basic, Modern, zobrazenie Sport a Extended, ktoré mapu navigačného systému zobrazuje po celej šírke displeja. V modeli OCTAVIA sa používa odlišná množina rozložení virtuálneho kokpitu: zobrazenie Classic, Basic, 3D asistent pri jazde, Navigácia a zobrazenie Sport (zobrazenie Sport je dostupné len pre niektoré verzie).
Okrem toho možno v rôznych konfiguráciách virtuálneho kokpitu zobraziť aj relevantné informácie o vozidle a jazde, rozhlasové stanice, aktívne asistenčné systémy alebo navigačné informácie.
Virtuálny kokpit sa ovláda pomocou dvoch tlačidiel a jedného posúvacieho kolieska na pravom ramene multifunkčného volantu. Pri modeli OCTAVIA sa spôsob ovládania tlačidla na volante mierne odlišuje od iných modelov ŠKODA, posúvacie koliesko sa používa rovnako vo všetkých modeloch.

Virtuálny kokpit 1
Navigácia – OCTAVIA
Pri zobrazení Extended hlavné zobrazenie pokrýva celú šírku panela a napríklad obsahuje práve prehrávaný zábavný program alebo navigačnú mapu. Nad a pod týmto zobrazením zostáva stále priestor na menšie digitálne údaje, napríklad aktuálnu rýchlosť, odporúčanie prevodového stupňa, rozpoznávanie dopravných značiek, vzdialenosť po nasledujúce odbočenie na naprogramovanej trase alebo zostávajúca vzdialenosť do cieľa.

Virtuálny kokpit 2
Classic – KAROQ
V zobrazení Classic sa zobrazuje otáčkomer aj tachometrom v podobe kruhových prístrojov na pravej a ľavej strane displeja. Priestor medzi nimi možno nakonfigurovať – napríklad sa tu môže zobrazovať práve prehrávaný zábavný obsah alebo navigačná mapa s funkciou priblíženia.

Virtuálny kokpit 3
Basic – OCTAVIA
V zobrazení Classic sa zobrazuje otáčkomer aj tachometrom v podobe kruhových prístrojov na pravej a ľavej strane displeja. Priestor medzi nimi možno nakonfigurovať – napríklad sa tu môže zobrazovať práve prehrávaný zábavný obsah alebo navigačná mapa s funkciou priblíženia.

Virtuálny kokpit 4
Basic – KAROQ
V zobrazení Basic sa zobrazujú dva veľké zobrazovacie prvky – napríklad aktuálna rýchlosť a zostávajúca vzdialenosť. V hornej a dolnej časti displeja sa môžu zobrazovať dodatočné základné informácie. Keď je zapnuté navádzanie po trase, v strede sa zobrazuje navigačná šípka.

Virtuálny kokpit 5
Basic – OCTAVIA
V zobrazení Basic sa zobrazujú dva veľké zobrazovacie prvky – napríklad aktuálna rýchlosť a zostávajúca vzdialenosť. V hornej a dolnej časti displeja sa môžu zobrazovať dodatočné základné informácie. Keď je zapnuté navádzanie po trase, v strede sa zobrazuje navigačná šípka.

Virtuálny kokpit 6
MODERN (okrem modelu OCTAVIA)
Pri zobrazení Modern sa v strede nachádza veľký displej, na ktorom sa môže zobrazovať napríklad navigačná mapa. Vľavo, vpravo a nad mapou sa môžu nachádzať dodatočné informácie. Vodič si môže vybrať zobrazenie aktuálnej rýchlosti, navigačné zobrazenie s piktogramami, zvolený prevodový stupeň, detekciu dopravných značiek (napr. rýchlostné obmedzenia, zákaz predchádzania) alebo celkový čas jazdy.

Virtuálny kokpit 7
ZOBRAZENIE 3D ASISTENTA PRI JAZDE (len pre model OCTAVIA)
Zobrazenie 3D asistenta obsahuje pri jazde hlavné zobrazenia na celú šírku panela (podobne ako v zobrazení Navigácia) a zobrazujú sa v ňom aktivované asistenčné systémy vodiča v trojrozmernom zobrazení. Nad a pod týmto zobrazením zostáva stále priestor na menšie digitálne údaje, napríklad aktuálnu rýchlosť, odporúčanie prevodového stupňa, rozpoznávanie dopravných značiek, vzdialenosť po nasledujúce odbočenie na naprogramovanej trase alebo zostávajúca vzdialenosť do cieľa.

Virtuálny kokpit 8
EXTENDED
Pri zobrazení Extended hlavné zobrazenie pokrýva celú šírku panela a napríklad obsahuje práve prehrávaný zábavný program alebo navigačnú mapu. Nad a pod týmto zobrazením zostáva stále priestor na menšie digitálne údaje, napríklad aktuálnu rýchlosť, odporúčanie prevodového stupňa, rozpoznávanie dopravných značiek, vzdialenosť po nasledujúce odbočenie na naprogramovanej trase alebo zostávajúca vzdialenosť do cieľa.

VÝSUVNÉ ŤAŽNÉ ZARIADENIE
Ťažné zariadenie nevyžaduje komplikovanú montáž: vysunie sa spod nárazníka potiahnutím elektronického spínača v batožinovom priestore alebo ho možno uvoľniť manuálne – jednoduché a čisté riešenie.
Indikátor LED v spínači ťažného zariadenia poskytuje informácie o polohe ťažného zariadenia: keď je ťažné zariadenie v zaistenej polohe (vysunuté alebo sklopené), indikátor trvalo svieti. Keď indikátor bliká, ťažné zariadenie nie je zabezpečené voči pohybu a je potrebné ho zaistiť manuálne.
  • Výsuvné ťažné zariadenie
  • Elektricky výsuvné ťažné zariadenie
  • Mechanicky výsuvné ťažné zariadenie
tazne zariadenie
VEDELI STE?

Pre model ŠKODA SUPERB je k dispozícii len výsuvné ťažné zariadenie s mechanickým uvoľnením.
Model ŠKODA FABIA je k dispozícii len s manuálne odpojiteľným ťažným zariadením.

Priehradka Phone Box s bezdrôtovým nabíjaním
Keď je k dispozícii systém Phone Box, môžete telefonovať aj na miestach so slabým signálom. Ak váš smartfón podporuje bezdrôtové nabíjanie, môžete ho nabíjať bez pripojenia pomocou kábla.
V priehradke Phone Box sa smartfón nabíja indukčne pomocou štandardu Qi a zároveň je pripojený k vozidlu, pričom obe funkcie sú zabezpečené bezdrôtovo.
Zosilňovač signálu Phone Box sa nachádza v úložnom priestore pred radiacou pákou. Zosilnením telefónneho signálu systém zvyšuje kvalitu hovoru a zároveň znižuje vybíjanie batérie telefónu.

Head-up displej (vrátane rozšírenej reality)
Head-up displej zobrazuje dôležité informácie, napríklad rýchlosť, navigačné pokyny, rozpoznané dopravné značky alebo aktivované asistenčné systémy, priamo na čelné sklo v zornom poli vodiča, takže ich vodič vidí bez toho, aby musel spustiť oči z vozovky.
Verzia head-up displeja v modeli ENYAQ iV zahŕňa rozšírenú realitu. Zobrazené údaje o rýchlosti, navigácii, asistenčných systémoch a dopravných značkách dopĺňa v hornej časti pole s rozšírenou realitou.
Na head-up displeji sa môžu zobrazovať aj výstrahy s najvyššou prioritou, napríklad pri jazde v protismere.
HEAD-UP DISPLEJ (OCTAVIA)
Head-up displej

HEAD-UP DISPLEJ (ENYAQ IV)
Head-up displej 2
 

Ďaľšie správy z blogu

Nastavenie súborov cookies