Motory ŠKODA KODIAQ: dva naftové a tri benzínové motory generácie EVO
21.04.2021
-
ŠKODA KODIAQ s motormi od 110 kW (150 k) do 180 kW (245 k)
-
1.5 TSI s pohonom predných kolies a manuálnou prevodovkou ako vstupná motorizácia
-
Výkonnejšie motory sériovo
Johannes Neft, člen predstavenstva ŠKODA AUTO pre technický vývoj hovorí: „Motory EVO v modelovom rade KODIAQ kombinujú suverénny priebeh výkonu s vysokou efektivitou a nízkymi emisiami CO2 a NOx. Pri naftových motoroch metóda dodatočnej úpravy výfukových plynov ,Twindosing‘ znižuje emisie oxidov dusíka približne o 80 percent, pri benzínových motoroch vysoký vstrekovací tlak do 350 barov prispieva k zníženiu spotreby paliva. V modeli KODIAQ RS po prvý raz staviame na benzínový motor, ktorý s vyšším výkonom a menšou hmotnosťou ďalej zvyšuje dynamiku nášho športového špičkového modelu.“
Obidva naftové motory EVO modelu ŠKODA KODIAQ sú vybavené zdokonaleným systémom SCR na úpravu výfukových plynov s dvoma katalyzátormi. Pri metóde „Twindosing“ sa AdBlue® cielene vstrekuje pred dva katalyzátory za sebou, čím sa emisie oxidov dusíka (NOx) znižujú až o 80 percent. Hmotnostne optimalizované kľukové hriadele a rozsiahle modifikácie na systéme recyklácie výfukových plynov, prepĺňaní, vstrekovaní paliva a tepelnom manažmente zabezpečujú zníženie spotreby paliva oproti predchádzajúcim agregátom. Najvýkonnejšia verzia motora TDI má navyše ľahšie hliníkové piesty a kvapalinou chladené turbodúchadlo. Motor 2.0 TDI s výkonom 110 kW (150 k) je na výber s pohonom predných alebo všetkých kolies. Motor 2.0 TDI s výkonom 147 kW (200 k) štandardne poháňa všetky štyri kolesá, obidva naftové motory majú sériovo 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku DSG.
Benzínový motor 1.5 TSI s pohonom predných kolies s manuálnou prevodovkou
Benzínové motory generácie EVO majú vyššiu účinnosť ako predchádzajúce motory. Vysoký vstrekovací tlak do 350 baru zabezpečuje menšie hydraulické straty a lepšie dávkovanie vstrekovaného paliva. Pri motore 1.5 TSI systém vypínania valcov (ACT) pri nízkom zaťažení automaticky deaktivuje dva vnútorné valce, čím prispieva k ďalšiemu zníženiu spotreby paliva. Ako vstupná motorizácia modelového radu sa montuje výlučne s pohonom predných kolies a ako jediný z motorov štandardne so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Za príplatok sa montuje 7-stupňová dvojspojková prevodovka DSG, ktorá je pri motore 2.0 TSI s výkonom 140 kW (190 k) rovnako sériová ako pohon všetkých kolies. To isté platí aj pre nový motor 2.0 TSI s výkonom 180 kW (245 k), ktorý poháňa športový špičkový model KODIAQ RS.