Nová ŠKODA KAROQ - Pohon: Motory generácie Evo majú nižšiu spotrebu paliva a nižšie emisie

07.12.2021
-
Päť moderných motorov pokrýva výkonové spektrum od 81 kW (110 k) do 140 kW (190 k)
-
Motor 2,0 TSI je štandardne vybavený pohonom všetkých kolies, pri motore 2,0 TDI s výkonom 110 kW je pohon všetkých kolies k dispozícii v rámci doplnkovej výbavy
-
Pri motoroch 1,5 TSI a 2,0 TDI možno voliť medzi šesťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG
“Pri moderných motoroch súčasnej generácie Evo sme zvýšili efektívnosť a súčasne znížili emisie CO2 a NOx. Naftové motory využívajú veľmi efektívnu úpravu výfukových plynov v rámci procesu Twin Dosing. Nižšiu spotrebu benzínových motorov okrem iného zabezpečujú vysoké vstrekovacie tlaky. Súčasné motory majú aj omnoho vyrovnanejší priebeh dodávky výkonu.” / Johannes Neft, člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO zodpovedný za oblasť Technického vývoja


Prehľad motorov modelu ŠKODA KAROQ
Motory generácie Evo sú mimoriadne efektívne a produkujú menej emisií
Vďaka mnohým vylepšeniam ponúkajú motory novej generácie Evo vysokú efektívnosť a produkujú menej emisií. Vďaka optimalizácii systému úpravy výfukových plynov SCR s dvoma katalyzátormi sú emisie oxidov dusíka (NOx) oboch naftových motorov generácie Evo hlboko pod stanovenou normou. Počas takzvaného procesu Twin Dosing dochádza k vstrekovaniu AdBlue® pred dva SCR katalyzátory, ktoré sú radené za sebou. Oproti predchádzajúcim motorom bol optimalizovaný kľukový hriadeľ a boli vykonané zmeny vo vedení výfukových plynov, ale aj v turbodúchadle, vstrekovacej sústave a v systéme riadenia prevádzkovej teploty motora, čo vedie k zníženiu spotreby. Benzínové motory generácie Evo sú ešte účinnejšie ako ich predchodcovia. Vysoký vstrekovací tlak až 350 barov zabezpečuje nižšie hydraulické straty a nižšiu spotrebu paliva. Pri motoroch 1,0 TSI a 1,5 TSI sú liatinové vložky valcov nahradené inovatívnym plazmovým nanášaním povrchovej vrstvy valcov o celkovej hrúbke 150 mikrometrov (0,15 milimetra). Tento proces znižuje vnútorné trenie a optimalizuje tým aj spotrebu paliva a emisie. Vďaka lepšej distribúcii a odvodu tepla v spaľovacom priestore znižuje aj tepelné namáhanie motora. Motor 1,5 TSI je okrem toho vybavený technológiou aktívneho riadenia valcov (ACT), ktorá pri nízkej záťaži automaticky odpája dva valce a ďalej tak znižuje spotrebu.

