Nová Škoda Kodiaq - Pohonné ústrojenstvo: Udržateľnejšie ako kedykoľvek predtým

/data/images/248413.jpg
16.10.2023

Plug-in hybridná verzia ponúka elektrický dojazd viac ako 100 km v režime WLTP
Základný motor 1,5 TSI s mild-hybridnou technológiou, 2,0 TSI s pohonom všetkých kolies
Ponuku motorov dopĺňajú dva moderné a veľmi úsporné naftové motory s výkonom 110 kW (150 k) a 142 kW (193 k)

Druhá generácia modelu Kodiaq predstavuje všestrannú paletu moderných a vysoko úsporných motorov vrátane benzínových i naftových variantov. Prvýkrát je Kodiaq k dispozícii aj s hybridnou technológiou. Plug-in hybridné pohonné ústrojenstvo verzie Kodiaq iV ponúka maximálny systémový výkon 150 kW (204 k) a čisto elektrický dojazd viac ako 100 km v režime WLTP. Mild-hybridná technológia je k dispozícii pre základný motor 1,5 TSI s výkonom 110 kW (150 k). Ponuku dopĺňa benzínový motor 2.0 TSI s výkonom 150 kW (204 k) a dva varianty naftového motora 2.0 TDI s výkonom 110 kW (150 k) a 142 kW (193 k). Vrcholný benzínový motor a vrcholný naftový motor sa štandardne dodávajú s pohonom všetkých kolies. Všetky motory sú spojené s automatickou prevodovkou DSG.

„Z hľadiska pohonných jednotiek je Kodiaq iV najvýznamnejším modelom druhej generácie nášho veľkého SUV. Ako vôbec prvý Kodiaq s plug-in hybridným pohonom je vybavený najnovšou verziou tohto pohonného ústrojenstva na báze motora 1,5 TSI s veľkorysou kapacitou batérie 25,7 kWh. To teraz umožňuje čisto elektrický dojazd viac ako 100 km, čo bohato postačuje na väčšinu bežných jázd.“ / Johannes Neft, člen predstavenstva Škoda Auto za technický vývoj

Kodiaq iV využíva najnovšie plug-in hybridné pohonné ústrojenstvo
Škoda Auto používa na elektrifikáciu druhej generácie modelu Kodiaq najnovšiu verziu svojho plug-in hybridného pohonu. Toto pohonné ústrojenstvo pozostáva z motora 1,5 TSI s výkonom 110 kW (150 k), ktorý spolu s elektromotorom poskytuje maximálny systémový výkon 150 kW (204 k) prenášaný na predné kolesá prostredníctvom šesťstupňovej automatickej prevodovky DSG. Nová vysokonapäťová batéria umožňuje čisto elektrický dojazd viac ako 100 km v režime WLTP. Nabíjací výkon až 11 kW vo wallboxoch a nabíjacích bodoch na striedavý prúd a 50 kW v rýchlonabíjacích bodoch na jednosmerný prúd zabezpečuje rýchle dobíjanie batérie doma alebo na cestách. Vozidlo umožňuje aj rekuperáciu brzdnej energie. Napriek veľkej batérii ponúka Kodiaq iV veľkorysý objem batožinového priestoru 745 l. Infotainment systém obsahuje množstvo funkcií špecifických pre plug-in hybridnú verziu, ako napríklad veľmi jednoduché vyhľadávanie nabíjacích staníc.
05_skoda_kodiaq_plug-in_hybridny_pohon-sk_c09c382a

73_skoda_kodiaq_iv_eab6c6eb-1920x1281 66_skoda_kodiaq_iv_415475a1-1920x1281

Mild-hybridná technológia pre motor 1,5 TSI, špičkový benzínový a špičkový naftový motor s pohonom všetkých kolies
Okrem modelu Kodiaq iV je SUV druhej generácie k dispozícii s dvoma benzínovými a dvoma naftovými motormi spojenými so sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG. Základný benzínový model 1,5 TSI s výkonom 110 kW (150 k) je ako prvý v ponuke vybavený mild-hybridnou technológiou využívajúcou 48V štartér-generátor poháňaný remeňom a 48V lítium-iónový akumulátor. Energia získaná počas brzdenia môže pomôcť spaľovaciemu motoru elektrickým posilňovačom alebo umožniť SUV plachtiť s úplne vypnutým motorom. Oba hybridné motory pochádzajú z novej generácie motorov EA 211 evo2, pracujú v úspornom Millerovom cykle a využívajú turbodúchadlo s variabilnou geometriou lopatiek. Motor 1,5 TSI s mild-hybridnou technológiou je vybavený aj najnovšou generáciou systému automatického odpájania valcov ACT+. Dva varianty naftového motora 2.0 TDI majú výkon 110 kW (150 k) a 142 kW (193 k). Vrcholný benzínový a vrcholný naftový motor sú k dispozícii s pohonom všetkých kolies. Všetky motory druhej generácie modelu Kodiaq spĺňajú emisnú normu Euro 6e, kladú dôraz na úsporný a kultivovaný chod a sú prispôsobené náročným vodičom.
04_skoda_kodiaq_pohonne_jednotky-sk_cf18cad3

Premiéra nového adaptívneho podvozku DCC Plus
Kodiaq druhej generácie je na želanie k dispozícii s novým adaptívnym podvozkom DCC Plus. Táto nová verzia využíva dva nezávisle ovládané ventily na oddelenie odskokového a kompresného stupňa pruženia. Predtým boli obe funkcie ovládané spoločným ventilom. Nová generácia umožňuje rýchlejšie nastavenie tlmenia a širší rozsah tlmiacich charakteristík. Vodiči a cestujúci si všimnú rozdiel v podobe rýchlejšej odozvy, lepšej jazdnej dynamiky a zvýšeného komfortu. Svetlá výška s DCC Plus zostáva rovnaká ako pri štandardnom odpružení.
Nastavenie súborov cookies