Úplne nová Škoda Superb - Pohonné jednotky

08.11.2023
-
Druhá generácia plug-in hybridného pohonu modelu Superb Combi iV ponúka čisto elektrický dojazd viac ako 100 km v režime WLTP
-
Základný motor 1.5 TSI s mild-hybridnou technológiou, vrcholná verzia motora 2.0 TSI s výkonom 195 kW a pohonom všetkých kolies
-
Ponuku motorov dopĺňajú dva naftové motory 2.0 TDI, základný motor s výkonom 110 kW (150 k) a výkonnejší motor s výkonom 142 kW (193 k), ktorý disponuje pohonom všetkých kolies
-
DCC Plus pokrýva ešte širšiu škálu nastavení od komfortného až po športové odpruženie
„Úplne nový Superb je vďaka širokej ponuke najmodernejších pohonných jednotiek efektívnejší ako kedykoľvek predtým v histórii modelového radu. Nová generácia plug-in hybridného pohonu poskytuje dojazd na čisto elektrický pohon viac ako 100 km. Okrem toho je teraz Superb prvýkrát k dispozícii s mild-hybridnou technológiou. Ideálne jazdné vlastnosti a komfortnú jazdu za každých okolností zaručuje nový systém DCC Plus, ktorý poskytuje vynikajúcu dynamiku a športové jazdné vlastnosti kedykoľvek si to zákazník želá.“ / Johannes Neft, člen predstavenstva Škoda Auto za technický vývoj


Plug-in hybridný pohon s novým motorom 1,5 TSI a väčšou vysokonapäťovou batériou
Nová generácia plug-in hybridného pohonu, ktorého základom je motor 1,5 TSI s výkonom 110 kW (150 k) z najnovšieho radu motorov EA211 evo2, je k dispozícii výlučne pre model Superb Combi a poskytuje systémový výkon 150 kW (204 k). Výkon sa na predné kolesá prenáša prostredníctvom šesťstupňovej automatickej prevodovky DSG. Nová vysokonapäťová batéria s celkovou brutto kapacitou 25,7 kWh je približne dvakrát väčšia ako jej predchodca a umožňuje čisto elektrický dojazd viac ako 100 km v režime WLTP. Vďaka maximálnemu nabíjaciemu výkonu až 11 kW v domácich wallboxoch a nabíjacích miestach na striedavý prúd sa batéria dá nabiť z 0 % na 100 % za 2,5 hodiny. Nabíjanie na verejných rýchlonabíjacích staniciach DC je ešte rýchlejšie. S maximálnym nabíjacím výkonom až 50 kW môže nabitie batérie z 10 % na 80 % trvať len 25 minút. Energia sa obnovuje aj počas brzdenia. Infotainment modelu Superb Combi iV je vybavený špeciálnymi funkciami na presnú lokalizáciu nabíjacích staníc; v budúcnosti bude podporovať aj funkciu Plug & Charge.

Základný motor s mild-hybridnou technológiou, automatická prevodovka DSG ako štandard pre všetky pohonné jednotky
Novým základným motorom pre model Superb je benzínový motor 1,5 TSI s výkonom 110 kW (150 k), takisto z najnovšieho radu motorov EA211 evo2, s mild-hybridnou technológiou. Prvýkrát sa v modeli Škoda Superb používa 48V štartér-generátor poháňaný remeňom a 48V lítium-iónový akumulátor. Energia získaná počas rekuperácie, ktorá čiastočne nahrádza brzdenie, môže spaľovaciemu motoru pomôcť elektrickým boostom alebo modelu Superb umožní plachtiť s úplne vypnutým motorom. Štvrtá generácia modelu Superb je k dispozícii s ďalšími dvoma benzínovými motormi a dvoma naftovými motormi. Rovnako ako 1.5 TSI sú všetky spojené so sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG. Dva benzínové agregáty 2.0 TSI majú výkon 150 kW (204 k) a 195 kW (265 k) vo vrcholnom modeli. Dva naftové motory 2.0 TDI majú výkon 110 kW (150 k) a 142 kW (193 k). Druhý menovaný a vrcholný benzínový motor sa štandardne dodávajú s pohonom všetkých kolies. Všetky motory spĺňajú najnovšiu emisnú normu Euro 6D.
Prehľad pohonných jednotiek

Dokonalá syntéza pohodlnej a športovej jazdy s adaptívnym podvozkom DCC Plus
Úplne nový Superb je na želanie k dispozícii s novým adaptívnym podvozkom DCC Plus, ktorý je pri modeli Superb L&K súčasťou štandardnej výbavy. Táto nová verzia využíva dva nezávisle ovládané ventily na oddelenie odskokovej a kompresnej časti pruženia. Predtým boli obe funkcie ovládané jedným ventilom. Nová generácia umožňuje rýchlejšie nastavenie tlmenia a širší rozsah tlmiacich charakteristík. Vodič a cestujúci si všimnú rozdiel v podobe rýchlejších reakcií, lepšej jazdnej dynamiky a zvýšeného jazdného komfortu. Pri správnom nastavení systému DCC Plus zostáva karoséria vozidla vyrovnanejšia a menej náchylná na vibrácie a vertikálne pohyby, najmä pri jazde po nekvalitnom povrchu vozovky, dlažobných kockách a iných nerovnostiach.

