10 mýtov o zimných pneumatikách

/data/images/116535.jpg

Teploty začínajú klesať pod +7 °C a to je signál na „obutie“ do zimných pneumatík. Vedeli ste, že za sucha, už pri teplote 0 °C, je rozdiel v brzdnej dráhe zimnej a letnej pneumatiky 3 metre? 

Často sa strávame s rôznymi mýtmi o zimných pneumatikách a preto sa na ne dôkladne pozrieme:

Mýtus 1: Sú príliš drahé. Cenový rozdiel medzi zimnými a letnými pneumatikami predstavuje maximálne 5 %. Dôvodom je, že obsahujú viac prírodného kaučuku, ktorý je drahší ako syntetický.

Mýtus 2: Nové letné pneumatiky sú dostatočne bezpečné. Napriek tomu, že dezén nových letných pneumatík má dostatočnú hĺbku, nehodia sa pneumatiky do zimných podmienok. Absencia zimnej behúňovej zmesi spôsobuje ich prílišnú tuhosť, ktorá nezabezpečí bezpečný kontakt s vozovkou.

Mýtus 3: So zimnými pneumatikami nemožno jazdiť rýchlo. Moderné zimné pneumatiky sú výkonné aj počas rýchlej jazdy.

Mýtus 4: Už mám ABS a ESP. Aj najlepšie kontrolné elektronické systému sú závislé od toho, či je brzdná a hnacia sila motora efektívne prenášaná na vozovku. Letné pneumatiky strácajú pri nízkych teplotách svoje adhézne vlastnosti a elektronické systémy automobilu nie sú schopné fungovať rovnako efektívne ako so zimnými plášťami.

Mýtus 5: Kam uskladním letné pneumatiky? Žiadny problém. Kvalitný autoservis dokáže zabezpečiť uskladnenie letných pneumatík, ich kontrolu a následnú montáž v jarnom období za rozumnú cenu.

Mýtus 6: Nie sú pekné. Moderné zimné pneumatiky majú príťažlivý dizajn a tiež nie je nutné nasadzovať ich len na oceľové ráfiky. Momentálne sú v ponuke aj špeciálne hliníkové disky pre zimné pneumatiky.

Mýtus 7: Zimné cesty sa udržiavajú – sú posypané inertnými materiálmi a čistené. Posýpanie a údržba vozoviek v zime už nie je samozrejmosťou. Nie všetky cesty sú stopercentne udržované, avšak aj na tých udržovaných musíme rátať s tým, že môžu byť zaviate snehom, lebo pracovníci údržby ciest a diaľnic nemôžu byť všade načas.

Mýtus 8: Moje poistenie kryje všetky riziká. Ak sa niekto stane účastníkom dopravnej nehody, na ktorej nenesie žiadnu vinu, potom mu bude spôsobená škoda uhradené z povinnej zákonnej poistky vinníka nehody. V prípade, že nehodu spôsobíte a nemáte dojednané havarijné poistenie, musíte si sám zaplatiť opravu poškodených častí svojho automobilu – čo je čiastka väčšinou mnohonásobne prevyšujúca cenu sady zimných pneumatík.

Mýtus 9: Tých zopár zimných dní nestojí za to. S námrazou, alebo ľadom sa na európskych cestách môžete stretnúť zhruba od polovičky novembra do konca februára. Pri poklese teplôt pod 7 °C majú zimné pneumatiky podstatne lepšie jazdné vlastnosti než plášte letných – takže sezóna, kedy by mali byť namontované zimné pneumatiky, začína už v októbri a trvá až do konca marca.

Mýtus 10: SUV a 4×4 ich nepotrebujú. Aj tieto automobily by mali byť pre vyššiu hmotnosť vybavené zimnými pneumatikami. Ani pohon všetkých štyroch kolies nemusí pomôcť na snehu a ľade, pokiaľ je automobil vybavený letnými pneumatikami.

Objednajte sa na výmenu ešte dnes.

Ďaľšie správy z blogu

Nastavenie súborov cookies