Čo je to vlastne jarná kontrola?

/data/images/116559.jpg

Cesty dali naším vozidlám v zime naozaj zabrať – soľné posypy, teploty dlhodobo pod nulou, množstvo výtlkov. Zaťažkávacie skúšky, s ktorými sa museli vaše vozidlá počas dlhej zimy vyrovnávať.

Jarná kontrola by mala byť samozrejmosťou pre každého motoristu, ktorému záleží na dobrom technickom stave jeho vozidla.

O nutnosti výmeny zimných pneumatík za letné v období, keď teploty začínajú stúpať k 20 °C, už niet pochýb. Aktuálne prebiehajú zvýhodnené ponuky jarných servisných kontrol a preverenia stavu vozidla po zime ako aj výhodné akcie na letné pneumatiky a komplety. 

Jarná kontrola vozidla u nás začína od podvozku. Prehliadka zahŕňa kontrolu podvozku, geometrie náprav, tlmičov, stavu pneumatík a diskov, bŕzd, akumulátora, ostrekovačov, osvetlenia, chladiacej sústavy. Tieto partie v zime trpeli najviac a ich preverenie bez špeciálnych prístrojov nie je možné.

Jarná prehliadka je preventívnou kontrolou vozidla. Na presnom rozsahu ďalších opráv sa dohodnete až následne. Servisní poradcovia vám ku každej prehliadke pripravia zoznam odporučených opráv. Udržíte vaše náklady „na uzde“ a nebudete tak platiť za niečo, čo ste dopredu si neobjednali. Navyše aj náhradné diely, ktoré treba vymeniť, alebo príslušenstvo, v tomto období ponúkame za zvýhodnené ceny, so zľavou aj niekoľko desiatok percent.

Podvozok – spodné partie auta sú zanesené od posypov na zimných cestách. Podvozok treba odsoliť, rizikovými miestami sú najmä podbehy, kde sa soľ usádza najviac.

Tlmiče – tým dali najviac zabrať výtlky na vozovkách, ktoré tento rok v množstve predbehli tie predošlé. Na špeciálnom prístroji vám zmeriame funkčnosť tlmičov, preveríme ich vôľu a tesnosť zavesenia.

Svetlá – nastavenie svetlometov určite nerobte sami, nechajte to na odborníkov. Nastavia presné sklony stretávacích a diaľkových svetiel, zmerajú aj ich svietivosť.

Stierače a ostrekovače – odporúčame meniť stierače 2x ročne a po zime je ideálne obdobie.

Brzdová sústava – vyčistíme brzdové kotúče, doštičky a skontrolujeme aj tesnosť celého brzdového systému. Dôležité je tiež preveriť symetriu a účinnosť bŕzd.

Batéria – mráz počas zimy vyčerpal akumulátor. Pri teplotách okolo -20°C sa jeho kapacita zníži až o polovicu. Nechajte batériu poriadne nabiť a očistiť póly od oxidačných nánosov.

Ďaľšie správy z blogu

Nastavenie súborov cookies