Najlepší prvý štvrťrok a najlepší marec v histórii ŠKODA AUTO

/data/images/116835.jpg
Bratislava, 10. apríl 2014 – ŠKODA AUTO v prvých troch mesiacoch roka 2014 predala viac vozidiel ako v ktoromkoľvek inom prvom štvrťroku v histórii automobilky. Od januára do marca dodala značka svojim zákazníkom na celom svete 247 200 vozidiel, čo v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka predstavuje nárast o 12,1 %. V marci vzrástol predaj v porovnaní s rovnakým mesiacom roka 2013 o 14,6 % na 96 100 vozidiel (marec 2013: 83 800). Bol to najlepší marec v histórii automobilky. Nová ŠKODA Octavia si v marci v západnej Európe polepšila o 49 %, v strednej Európe približne o 47 %. Na Slovensku vzrástli v prvom štvrťroku predaje značky ŠKODA o 8,23 % v kategórii M1.
 
„ŠKODA v marci a v celom prvom štvrťroku pôsobivo pokračovala vo svojom rastovom kurze, a to dvojciferným tempom,“hovorí Werner Eichhorn, člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO pre oblasť predaja a marketingu. „Najlepší prvý štvrťrok a najlepší marcový výsledok v našej histórii sú výsledkom skvelých produktov a veľmi dobrého výkonu celého tímu. Celá modelová paleta sa pritom na medzinárodnom trhu ukázala ako úspešná. Najmä nová Octavia je v každom ohľade zásahom do čierneho. Vysoké tempo udržíme aj v roku 2014 a v najväčšej modelovej ofenzíve značky ŠKODA budeme aj naďalej pokračovať,“ dodáva Eichhorn.
 
V júni na trh prvýkrát vstúpi nová ŠKODA Octavia vo verzii G-TEC, poháňaná zemným plynom. V auguste začne predaj novej generácie modelu ŠKODA Octavia Scout. Okrem toho pribudnú v ponuke aj tri nové, športovo ladené akčné verzie Monte Carlo modelov ŠKODA Yeti, ŠKODA Rapid Spaceback a ŠKODA Citigo. Na najväčšom trhu značky ŠKODA, v Číne, bude ešte v tomto polroku na trh uvedená nová ŠKODA Octavia a ŠKODA Rapid Spaceback. V apríli bude ŠKODA Rapid uvedená aj na ruskom trhu. Predzvesťou dizajnu budúcich modelov značky je dizajnová štúdia kupé ŠKODA VisionC, predstavená pred niekoľkými týždňami na autosalóne v Ženeve a aktuálne v Bratislave.
 
Výrazný rast dosiahla ŠKODA v marci a v prvom štvrťroku v západnej Európe. V marci vzrástol počet dodávok zákazníkom o 18,7 % na 45 500 vozidiel (marec 2013: 38 300). Od januára do marca si značka polepšila o 15,6 % na 104 400 vozidiel (prvý štvrťrok 2013: 90 400). Tým sa prvýkrát podarilo dodať zákazníkom v západnej Európe za prvý štvrťrok viac ako 100 000 vozidiel značky ŠKODA. Trhový podiel značky vzrástol na 3,3 %. V Nemecku upevnila ŠKODA v marci svoju pozíciu najsilnejšej zahraničnej značky nárastom o 10,8 % na 14 500 vozidiel (marec 2013: 13 100). Podiel značky na nemeckom trhu vzrástol ku koncu marca na 4,9 %. ŠKODA posilňuje tiež vo Veľkej Británii. Tu marcové predaje vzrástli o 26,1 % na 12 700 vozidiel (marec 2013: 10 000). Dvojciferný rast dosiahla automobilka v Rakúsku (2 100 vozidiel; plus 29,1 %), v Španielsku (1 800 vozidiel; plus 41,5 %), vo Švajčiarsku (1 900 vozidiel; plus 38,7 %), v Holandsku (1 600 vozidiel; plus 72,4 %), vo Fínsku (1 000 vozidiel; plus 35,2 %), alebo v Portugalsku (200 vozidiel; plus 36,7 %).
 
Vo východnej Európe, vrátane Ruska, dosiahol počet vozidiel značky ŠKODA dodaných zákazníkom 10 700 vozidiel, o 3,8 % viac než v minulom roku (marec 2013 : 10 300). V prvom štvrťroku dosiahla automobilka celkový prírastok o 5,3 % a dodala zákazníkom 26 500 vozidiel (január až marec 2013 : 25 200). Tým dosiahla ŠKODA lepší vývoj ako celkový trh, trhový podiel ku koncu marca vzrástol na 3,9 %. Nad úrovňou minulého roka boli marcové predaje značky ŠKODA v Rusku so 7 800 dodanými vozidlami (marec 2013: 7 700 vozidiel; plus 1,2 %). Rovnako prvý štvrťrok je s 18 900 vozidlami dodanými ruským zákazníkom mierne nad minuloročnými číslami (január až marec 2013: 18 600 vozidiel; plus 1,5 %). V Srbsku vzrástol predaj značky ŠKODA v marci o 57,5 % na 500 vozidiel a v Rumunsku o 33,6 % na 600 vozidiel. Podstatný nárast dosiahla značka tiež v Kazachstane (300 vozidiel, plus 92,7 %) a v Pobaltí (500 vozidiel; plus 42,9 %).

Opakovane vysoký nárast dosiahla značka ŠKODA v strednej Európe. V marci vzrástol počet dodávok zákazníkom o 28,9 % na 13 400 vozidiel (marec 2013: 10 400). V prvom štvrťroku predstavoval nárast dokonca 30,2 %, čo zodpovedá počtu 37 400 dodaných vozidiel (prvý štvrťrok 2013: 28 800). Trhový podiel v prvom štvrťroku vzrástol na 19,2 %, z 18 % v prvom štvrťroku 2013. Každý piaty novo zakúpený automobil v strednej Európe je teda vozidlo značky ŠKODA. Na domácom českom trhu si značka v marci polepšila o 20,7 % na 5 600 dodaných vozidiel (marec 2013: 4 600). Skvele sa darí značke ŠKODA tiež v Poľsku (4 900 vozidiel; plus 39,3 %), v Maďarsku (700 vozidiel; plus 17,2 %), v Slovinsku (400 vozidiel; plus 34,1 %) alebo v Chorvátsku (400 vozidiel; plus 241,1 %).

V prvom štvrťroku 2014 dodala ŠKODA zákazníkom na Slovensku 3 378 vozidiel v kategórii M1, čo predstavuje nárast o 8,23 % (január až marec 2013: 3 121 vozidiel) a trhový podiel 20,04 %. V marci 2014 si našlo nových zákazníkov na Slovensku 1 141 vozidiel značky ŠKODA. Najpredávanejšími modelmi značky sa v marci stali Fabia a Octavia tretej generácie (zhodne po 328 predaných vozidiel).

Rast dosahuje ŠKODA tiež na najsilnejšom trhu v Číne. V marci vzrástol počet dodávok zákazníkom o 10,1 % na 20 300 vozidiel (marec 2013: 18 400). V prvom štvrťroku vzrástol predaj značky o celkovo 7,5 % na 62 000 vozidiel (január až marec 2013: 57 700).
 
V Indii dodala ŠKODA v marci svojim zákazníkom 1 700 vozidiel (marec 2013: 2 300). V prvom štvrťroku k indickým zákazníkom zamierilo celkom 4 700 vozidiel značky ŠKODA, v rovnakom období minulého roka ich bolo 6 500.
 
Dodávky vozidiel značky ŠKODA zákazníkom v marci 2014 (v kusoch, zaokrúhlené, po jednotlivých modeloch; +/- v percentách oproti rovnakému mesiacu predchádzajúceho roka):
 
ŠKODA Superb (8 500 ; -5,8 %)
ŠKODA Octavia (33 900 ; +11,3 %)
ŠKODA Rapid (16 500 ; +143,1 %)
ŠKODA Fabia (18 200 ; -14,8 %)
ŠKODA Yeti (11 000 ; +44,5 %)
ŠKODA Roomster (3 000 ; -9,8 %)
ŠKODA Citigo (predaj len v Európe : 5 000 ; -5,5 %)
 
Dodávky značky ŠKODA zákazníkom v prvom štvrťroku 2014 (v kusoch, zaokrúhlené, po jednotlivých modeloch; +/- v percentách oproti rovnakému mesiacu predchádzajúceho roka):
 
ŠKODA Superb (22 600 ; -14,2 %)
ŠKODA Octavia (94 700 ; +8,3 %)
ŠKODA Rapid (45 000 ; +201,2 %)
ŠKODA Fabia (43 300 ; -17,8 %)
ŠKODA Yeti (23 100 ; +22,6 %)
ŠKODA Roomster (7 700 ; +0,6 %)
ŠKODA Citigo (predaj len v Európe : 10 800 ; -13,9 %)
 
Registrácie značky ŠKODA na Slovensku: marec 2014 (Zdroj: ZAP)
 
Model Počet predaných ks
Citigo 35
Fabia 188
Fabia Combi 140
Octavia 3 164
Octavia 3 Combi 164
Octavia 2 1
Octavia 2 Combi 2
Superb 24
Superb Combi 31
Yeti 82
Roomster 33
Rapid 133
Rapid Spaceback 144
Spolu (M1) 1 141
 
 
Registrácie značky ŠKODA na Slovensku: prvý štvrťrok 2014 (Zdroj: ZAP)
 
Model Počet predaných ks
Citigo 55
Fabia 531
Fabia Combi 343
Octavia 3 464
Octavia 3 Combi 491
Octavia 2 4
Octavia 2 Combi 4
Superb 74
Superb Combi 91
Yeti 225
Roomster 141
Rapid 413
Rapid Spaceback 542
Spolu (M1) 3 378

/Zdroj: ŠKODA AUTO Slovensko s.r.o./
Nastavenie súborov cookies