Rekord značky ŠKODA: v prvom polroku dodala viac ako pol milióna vozidiel
› Prvý polrok 2014: 522 500 vozidiel dodaných zákazníkom, nárast o 12,5 %
› Najlepší jún v histórii značky: 94 500 dodaných vozidiel, nárast o 8,1 %
› ŠKODA Octavia si v západnej Európe v prvom polroku polepšila o 47,4 %
› Na Slovensku zaznamenala značka v prvom polroku v kategórii M1 nárast o 11,75 %, čo predstavuje trhový podiel 20,63 %
› V porovnaní s rovnakým mesiacom minulého roka rástla ŠKODA na Slovensku o 41,07 %, keď v júni dodala zákazníkom 1 580 vozidiel
Od januára do júna 2014 dodala česká automobilka zákazníkom 522 500 vozidiel. Prvýkrát v histórii bolo v prvom polroku dodaných viac ako pol milióna vozidiel (prvý polrok 2013: 464 600; plus 12,5 %). V júni dosiahla ŠKODA s 94 500 celosvetovo dodanými vozidlami (jún 2013: 87 400) nový rekordný výsledok za tento mesiac. Na Slovensku zaznamenala značka v prvom polroku v kategórii M1 nárast o 11,75 %, čo predstavuje trhový podiel 20,63 %. Júnový podiel na slovenskom trhu tvorí takmer 23 %.
„ŠKODA bola v prvej polovici roka silnejšia ako kedykoľvek predtým,“hovorí Werner Eichhorn, člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO zodpovedný za oblasť predaja a marketingu. „Prvýkrát v histórii spoločnosti sme v prvom polroku dodali našim zákazníkom viac ako pol milióna vozidiel. Za týmto výsledkom stojí atraktívna modelová paleta a fantastický výkon celého tímu. Dobrý výsledok za prvých šesť mesiacov nás napĺňa optimizmom pre druhý polrok,“ dodáva Eichhorn.
Modelová ofenzíva značky ŠKODA pokračuje. Pred niekoľkými týždňami oslávila svoj debut nová ŠKODA Octavia G-TEC, prvá Octavia, poháňaná stlačeným zemným plynom. Teraz na štartovaciu čiaru prichádza nová ŠKODA Octavia Scout, ktorá bude na trh uvedená v auguste. Na jeseň značka prvýkrát predstaví novú generáciu modelu ŠKODA Fabia.
ŠKODA v prvom polroku 2014 rástla na všetkých západoeurópskych trhoch a dosiahla vynikajúce predajné výsledky. V júni dodala značka zákazníkom 39 100 vozidiel, čo predstavuje nárast o 9,4 % (jún 2013: 35 700). V prvom polroku dosiahla ŠKODA v západnej Európe nárast o 17 % na celkovo 217 900 dodávok (január až jún 2013: 186 200). V Nemecku si automobilka v júni polepšila o 4,9 %, za prvý polrok dokonca o 12,2 %, a posilnila tak svoju pozíciu najsilnejšej zahraničnej značky. Vo Veľkej Británii vzrástol predaj vozidiel značky ŠKODA v júni o 13,1 % a za prvý polrok o 24,7 % na celkových 40 900 vozidiel.
Popri Nemecku a Veľkej Británii rástla značka v prvom polroku aj na ďalších trhoch dvojciferným tempom: vo Francúzsku (10 800 vozidiel; plus 11,3 %), v Španielsku
(9 800 vozidiel; plus 39,0 %), vo Švajčiarsku (9 100 vozidiel; plus 10,9 %), v Holandsku (8 500 vozidiel; plus 68,9 %), v Taliansku (7 800 vozidiel; plus 13, 4 %), vo Švédsku (6 600 vozidiel; plus 10,1 %), vo Fínsku (5 600 vozidiel; plus 34,2 %), v Írsku (4 400 vozidiel; plus 24,1 %), v Nórsku (3 600 vozidiel; plus 25,8 %) alebo v Portugalsku (1 400 vozidiel; plus 43,7 %).
Vo východnej Európe, vrátane Ruska, dodala ŠKODA v júni svojim zákazníkom 11 100 vozidiel (jún 2013: 12 500; mínus 10,9 %). Predaj vozidiel značky ŠKODA v prvom polroku dosiahol s počtom 58 700 vozidiel takmer úroveň minulého roka (január až jún 2013: 59 100). Trhový podiel vo východnej Európe vzrástol na konci júna na takmer 4,8 %. V Rusku dosiahla automobilka v júni 7 900 dodávok (jún 2013: 9 100) a v prvých šiestich mesiacoch 42 000 dodávok (prvý polrok 2013: 42 800). Podstatné prírastky dosiahla ŠKODA v prvom polroku v Rumunsku (3 300 vozidiel; plus 29 %), Srbsku (2 800 vozidiel; plus 53,9 %) a v Pobaltí (2 600 vozidiel; plus 34,5 %).
Výborne si ŠKODA viedla v strednej Európe. V prvom polroku niesol každý piaty tu predaný automobil značku ŠKODA. V júni vzrástol počet dodávok o 15,6 % na 13 300 vozidiel (jún 2013: 11 500). V prvých šiestich mesiacoch si značka polepšila o 27,6 % na 78 600 vozidiel (prvý polrok 2013: 61 600). V Českej republike dosiahla ŠKODA v prvom polroku nárast o 22,9 % na 34 800 dodávok. V dobrej forme bola ŠKODA v Poľsku, s nárastom predajov v prvých šiestich mesiacoch o 36 % na 26 200 vozidiel (prvý polrok 2013: 19 300). V Chorvátsku sa značke podarilo s 2 500 predanými vozidlami navýšiť predaj na viac ako trojnásobok, v Slovinsku dosiahla značka ŠKODA nárast o 40,9 % na 2 600 vozidiel.
Na Slovensku zaznamenala značka v prvom polroku medziročný nárast o 11,75 %. V kategórii M1 dodala ŠKODA zákazníkom 7 426 vozidiel, čím dosiahla trhový podiel 20,63 %. Najpredávanejším modelom značky ŠKODA sa v prvom polroku stala ŠKODA Octavia tretej generácie s celkovým počtom 2 050 predaných kusov (liftback1 011 kusov + Combi 1 039 kusov). V porovnaní s rovnakým mesiacom minulého roka rástla ŠKODA na Slovensku o 41,07 %, keď v júni dodala zákazníkom 1 580 vozidiel (jún 2013: 1 120 vozidiel), čo predstavuje trhový podiel 22,93 %.
Najsilnejším trhom značky ŠKODA je Čína. V júni dodala ŠKODA svojim zákazníkom 23 600 vozidiel, čo predstavuje nárast o 11,3 % oproti júnu 2013 (21 200). V prvom polroku zvýšila značka svoje predaje v Ríši stredu o 8,7 % na 130 700 vozidiel (január až jún 2013: 120 200).
Rovnako na ďalších mimoeurópskych trhoch ŠKODA v prvom polroku rástla, napríklad v Izraeli (8 200 vozidiel; plus 11,3 %), v Alžírsku (6 200 vozidiel; plus 16,6 %), v Turecku (5 500 vozidiel; plus 1, 6 %), v Egypte (2 600 vozidiel; plus 26,5 %) alebo v Austrálii (1 800 vozidiel; plus 2,8 %). V Indii dodala ŠKODA v júni svojim zákazníkom takmer 1 000 vozidiel (jún 2013: 1 900) a v prvom polroku 7 700 vozidiel.
Dodávky vozidiel značky ŠKODA zákazníkom v júni 2014 (v kusoch, zaokrúhlené, po jednotlivých modeloch; +/- v percentách v porovnaní s rovnakým mesiacom predchádzajúceho roka):
ŠKODA Octavia (34 300; +3,4 %)
ŠKODA Fabia (14 900; -24,3 %)
ŠKODA Superb (8 100; -1,2 %)
ŠKODA Yeti (9 800; +14,2 %)
ŠKODA Roomster (2 500; -32,7 %)
ŠKODA Rapid (21 000; +124,2 %)
ŠKODA Citigo (predaj iba v Európe: 4 000; -15,9 %)
Dodávky vozidiel značky ŠKODA zákazníkom v prvom polroku 2014 (v kusoch, zaokrúhlené, po jednotlivých modeloch; +/- v percentách v porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho roka):
ŠKODA Octavia (194 800; +7,5 %)
ŠKODA Fabia (87 900; -20,2 %)
ŠKODA Superb (46 400; -9,0 %)
ŠKODA Yeti (52 900; +26,5 %)
ŠKODA Roomster (15 500; -10,2 %)
ŠKODA Rapid (102 400; +166,7 %)
ŠKODA Citigo (predaj iba v Európe: 22 700; -9,0 %)
/Zdroj: ŠKODA AUTO Slovensko s.r.o., 9.7.2014/