Rekord značky ŠKODA: v prvom polroku dodala viac ako pol milióna vozidiel

/data/images/117397.jpg
›  Prvý polrok 2014: 522 500 vozidiel dodaných zákazníkom, nárast o 12,5 %
›  Najlepší jún v histórii značky: 94 500 dodaných vozidiel, nárast o 8,1 %
›  ŠKODA Octavia si v západnej Európe v prvom polroku polepšila o 47,4 %
›  Na Slovensku zaznamenala značka v prvom polroku v kategórii M1 nárast o 11,75 %, čo predstavuje trhový podiel 20,63 %
›  V porovnaní s rovnakým mesiacom minulého roka rástla ŠKODA na Slovensku o 41,07 %, keď v júni dodala zákazníkom 1 580 vozidiel

Od januára do júna 2014 dodala česká automobilka zákazníkom 522 500 vozidiel. Prvýkrát v histórii bolo v prvom polroku dodaných viac ako pol milióna vozidiel (prvý polrok 2013: 464 600; plus 12,5 %). V júni dosiahla ŠKODA s 94 500 celosvetovo dodanými vozidlami (jún 2013: 87 400) nový rekordný výsledok za tento mesiac. Na Slovensku zaznamenala značka v prvom polroku v kategórii M1 nárast o 11,75 %, čo predstavuje trhový podiel 20,63 %. Júnový podiel na slovenskom trhu tvorí takmer 23 %.

„ŠKODA bola v prvej polovici roka silnejšia ako kedykoľvek predtým,“hovorí Werner Eichhorn, člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO zodpovedný za oblasť predaja a marketingu. „Prvýkrát v histórii spoločnosti sme v prvom polroku dodali našim zákazníkom viac ako pol milióna vozidiel. Za týmto výsledkom stojí atraktívna modelová paleta a fantastický výkon celého tímu. Dobrý výsledok za prvých šesť mesiacov nás napĺňa optimizmom pre druhý polrok,“ dodáva Eichhorn.

Modelová ofenzíva značky ŠKODA pokračuje. Pred niekoľkými týždňami oslávila svoj ​​debut nová ŠKODA Octavia G-TEC, prvá Octavia, poháňaná stlačeným zemným plynom. Teraz na štartovaciu čiaru prichádza nová ŠKODA Octavia Scout, ktorá bude na trh uvedená v auguste. Na jeseň značka prvýkrát predstaví novú generáciu modelu ŠKODA Fabia.

ŠKODA v prvom polroku 2014 rástla na všetkých západoeurópskych trhoch a dosiahla vynikajúce predajné výsledky. V júni dodala značka zákazníkom 39 100 vozidiel, čo predstavuje nárast o 9,4 % (jún 2013: 35 700). V prvom polroku dosiahla ŠKODA v západnej Európe nárast o 17 % na celkovo 217 900 dodávok (január až jún 2013: 186 200). V Nemecku si automobilka v júni polepšila o 4,9 %, za prvý polrok dokonca o 12,2 %, a posilnila tak svoju pozíciu najsilnejšej zahraničnej značky. Vo Veľkej Británii vzrástol predaj vozidiel značky ŠKODA v júni o 13,1 % a za prvý polrok o 24,7 % na celkových 40 900 vozidiel.

Popri Nemecku a Veľkej Británii rástla značka v prvom polroku aj na ďalších trhoch dvojciferným tempom: vo Francúzsku (10 800 vozidiel; plus 11,3 %), v Španielsku
(9 800 vozidiel; plus 39,0 %), vo Švajčiarsku (9 100 vozidiel; plus 10,9 %), v Holandsku (8 500 vozidiel; plus 68,9 %), v Taliansku (7 800 vozidiel; plus 13, 4 %), vo Švédsku    (6 600 vozidiel; plus 10,1 %), vo Fínsku (5 600 vozidiel; plus 34,2 %), v Írsku (4 400 vozidiel; plus 24,1 %), v Nórsku (3 600 vozidiel; plus 25,8 %) alebo v Portugalsku (1 400 vozidiel; plus 43,7 %).

Vo východnej Európe, vrátane Ruska, dodala ŠKODA v júni svojim zákazníkom 11 100 vozidiel (jún 2013: 12 500; mínus 10,9 %). Predaj vozidiel značky ŠKODA v prvom polroku dosiahol s počtom 58 700 vozidiel takmer úroveň minulého roka (január až jún 2013: 59 100). Trhový podiel vo východnej Európe vzrástol na konci júna na takmer 4,8 %. V Rusku dosiahla automobilka v júni 7 900 dodávok (jún 2013: 9 100) a v prvých šiestich mesiacoch 42 000 dodávok (prvý polrok 2013: 42 800). Podstatné prírastky dosiahla ŠKODA v prvom polroku v Rumunsku (3 300 vozidiel; plus 29 %), Srbsku (2 800 vozidiel; plus 53,9 %) a v Pobaltí (2 600 vozidiel; plus 34,5 %).

Výborne si ŠKODA viedla v strednej Európe. V prvom polroku niesol každý piaty tu predaný automobil značku ŠKODA. V júni vzrástol počet dodávok o 15,6 % na 13 300 vozidiel (jún 2013: 11 500). V prvých šiestich mesiacoch si značka polepšila o 27,6 % na 78 600 vozidiel (prvý polrok 2013: 61 600). V Českej republike dosiahla ŠKODA v prvom polroku nárast o 22,9 % na 34 800 dodávok. V dobrej forme bola ŠKODA v Poľsku, s nárastom predajov v prvých šiestich mesiacoch o 36 % na 26 200 vozidiel (prvý polrok 2013: 19 300). V Chorvátsku sa značke podarilo s 2 500 predanými vozidlami navýšiť predaj na viac ako trojnásobok, v Slovinsku dosiahla značka ŠKODA nárast o 40,9 % na 2 600 vozidiel.

Na Slovensku zaznamenala značka v prvom polroku medziročný nárast o 11,75 %. V kategórii M1 dodala ŠKODA zákazníkom 7 426  vozidiel, čím dosiahla trhový podiel 20,63 %. Najpredávanejším modelom značky ŠKODA sa v prvom polroku stala ŠKODA Octavia tretej generácie s celkovým počtom 2 050 predaných kusov (liftback1 011 kusov + Combi 1 039 kusov). V porovnaní s rovnakým mesiacom minulého roka rástla ŠKODA na Slovensku o 41,07 %, keď v júni dodala zákazníkom 1 580 vozidiel (jún 2013: 1 120 vozidiel), čo predstavuje trhový podiel 22,93 %.
 
Najsilnejším trhom značky ŠKODA je Čína. V júni dodala ŠKODA svojim zákazníkom 23 600 vozidiel, čo predstavuje nárast o 11,3 % oproti júnu 2013 (21 200). V prvom polroku zvýšila značka svoje predaje v Ríši stredu o 8,7 % na 130 700 vozidiel (január až jún 2013: 120 200).

Rovnako na ďalších mimoeurópskych trhoch ŠKODA v prvom polroku rástla, napríklad v Izraeli (8 200 vozidiel; plus 11,3 %), v Alžírsku (6 200 vozidiel; plus 16,6 %),  v Turecku (5 500 vozidiel; plus 1, 6 %), v Egypte (2 600 vozidiel; plus 26,5 %) alebo v Austrálii (1 800 vozidiel; plus 2,8 %). V Indii dodala ŠKODA v júni svojim zákazníkom takmer 1 000 vozidiel (jún 2013: 1 900) a v prvom polroku 7 700 vozidiel.
 
Dodávky vozidiel značky ŠKODA zákazníkom v júni 2014 (v kusoch, zaokrúhlené, po jednotlivých modeloch; +/- v percentách v porovnaní s rovnakým mesiacom predchádzajúceho roka):
 
ŠKODA Octavia (34 300; +3,4 %)
ŠKODA Fabia (14 900; -24,3 %)
ŠKODA Superb (8 100; -1,2 %)
ŠKODA Yeti (9 800; +14,2 %)
ŠKODA Roomster (2 500; -32,7 %)
ŠKODA Rapid (21 000; +124,2 %)
ŠKODA Citigo (predaj iba v Európe: 4 000; -15,9 %)
 
Dodávky vozidiel značky ŠKODA zákazníkom v prvom polroku 2014 (v kusoch, zaokrúhlené, po jednotlivých modeloch; +/- v percentách v porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho roka):
 
ŠKODA Octavia (194 800; +7,5 %)
ŠKODA Fabia (87 900; -20,2 %)
ŠKODA Superb (46 400; -9,0 %)
ŠKODA Yeti (52 900; +26,5 %)
ŠKODA Roomster (15 500; -10,2 %)
ŠKODA Rapid (102 400; +166,7 %)
ŠKODA Citigo (predaj iba v Európe: 22 700; -9,0 %)

/Zdroj: ŠKODA AUTO Slovensko s.r.o., 9.7.2014/
 
Nastavenie súborov cookies