Nenechajte si zničiť letnú dovolenku dažďom. Continental radí, ako udržať bezpečnosť na ceste

/data/att/53128.bmp
  • Continental, výrobca pneumatík s vynikajúcimi výsledkami na mokrom aj suchom povrchu, hovorí o tipoch, ktoré udržia bezpečnosť na ceste počas dažďa
  • Akvaplaningu alebo strate priľnavosti pneumatiky vplyvom vody, ktorá sa dostala medzi pneumatiku a vozovku, sa dá vyhnúť – napríklad prispôsobením rýchlosti vozidla počasiu a povrchu vozovky, ale aj správnou voľbou typu pneumatiky a dostatočnou hĺbkou jej dezénu. Riziko dopravnej nehody podstatne zvyšuje aj zlý tlak v pneumatikách

Dovolenkové obdobie začína byť v plnom prúde a rozhodujeme sa, ako strávime toto leto. Niektorí volia namiesto lietadla vlastné auto, ktorým sa vydajú na dlhú cestu k moru, kempovať či stráviť dovolenku v horách. Najobľúbenejšími dovolenkovými destináciami Slovákov sú v posledných rokoch Chorvátsko, Taliansko alebo Bulharsko. Continental prináša vodičom niekoľko rád, ako sa na takúto cestu pripraviť a udržať seba a svojich spolucestujúcich v bezpečí.

Jazda v daždivom počasí môže byť veľmi často nebezpečná. Aj skúsený vodič môže urobiť chybu a dostať šmyk. Čo je teda dôležité dodržať pri jazde na mokrej vozovke?

Inovatívne technológie koncernu Continental AG, ako v oblasti výroby pneumatík, tak automotive systémov, sa už desaťročia zameriavajú na bezpečnosť. Stratégiou Vision Zero sa snaží Continental predchádzať nehodovosti a smrteľným úrazom. Aj preto sa Continental rozhodol poskytnúť niekoľko rád, ako udržať bezpečnosť aj na mokrej vozovke.

Hĺbka dezénu je pravidlom č. 1

Akvaplaning, alebo strata kontaktu s vozovkou pri jazde za mokra, je častou príčinou dopravných nehôd. Hovoríme aj o tzv. plávaní na vozovke, ktorú spôsobuje intenzívny dážď, príliš rýchla jazda alebo aj nedostatočná hĺbka dezénu. Už pri dezéne menšom ako 3 mm sa vodný klin tlačí medzi pneumatiku a vozovku čo zapríčiňuje predĺženie brzdnej dráhy. Celoeurópsky legislatívny štandard stanovuje minimálnu hĺbku dezénu v Európe pri letných pneumatikách 1,6 mm. Pri tomto zákonom povolenom minime dezénu vodný klin bráni pneumatike v kontakte s vozovkou, brzdná dráha sa zásadne predlžuje a vzniká vysoké riziko akvaplaningu. Pri hĺbke dezénu 1,6 mm sa brzdná dráha pri zostatkovej rýchlosti 44 km/h predlžuje až o takmer 18,6 m, čo predstavuje dĺžku asi štyroch automobilov. Takéto predĺženie brzdnej dráhy môže zapríčiniť nepríjemné situácie na ceste. Preto odporúčame dezén pravidelne kontrolovať a pneumatiky vymieňať už pri zvyškovej hĺbke dezénu 3 mm. Aj pri hĺbke dezénu 3 mm je brzdná dráha v porovnaní s novými pneumatikami o 9,5 m dlhšia. Ak sa však rozhodnete dojazdiť svoje pneumatiky do zákonného limitu 1,6 mm, odporúčam výrazne obmedziť rýchlosť pri intenzívnom daždi.

Kontrolujte pravidelne, či je dezén dostatočne hlboký, pretože len tak je zabezpečené optimálne odvádzanie vody medzi pneumatikou a vozovkou a minimalizuje sa riziko akvaplaningu. Okrem toho, vodiči častokrát podceňujú kontrolu geometrie, avšak nesprávna geometria náprav výrazne skracuje životnosť pneumatík, pretože sa nesúmerne opotrebováva dezén plášťa.

Pneumatika – parťák v bezpečí

Väčšina vodičov si myslí, že charakteristiky ich auta sú v bezpečnosti to najdôležitejšie. Práve pneumatiky sú kľúčovým faktorom pre celkové jazdné vlastnosti, a preto je ich potrebné pravidelne kontrolovať. Okrem pravidelnej kontroly hĺbky dezénu, nesmie vodič zabúdať na tlak. Dobrý hustiaci tlak v pneumatikách predlžuje ich životnosť. Okrem toho ovplyvňuje spotrebu paliva a jazdné vlastnosti. Je známe, že až 50 % vozidiel jazdí so zlým hustiacim tlakom. Títo vodiči majú priemerne až o 10 % vyššiu spotrebu paliva, ale aj  životnosť pneumatiky je až o 30 % kratšia. Navyše, chybný tlak v pneumatikách značne zvyšuje riziko dopravnej nehody. Kontrolujte preto tlak v pneumatikách každé dva týždne a nezabudnite ani na rezervnú pneumatiku. Oplatí sa skontrolovať aj funkčnosť heveru, pretože bez neho chybnú pneumatiku len ťažko vymeníte.

Continental sa špecializuje na skrátenie brzdnej dráhy. Pri novinke PremiumContact 6 využitím kryštalickej siliky v zmesiach, sa poprednému svetovému výrobcovi pneumatík podarilo vynikajúci brzdný výkon na mokrej vozovke ešte vylepšiť, čoho dôkazom sú aj tohtoročné úspechy tejto letnej pneumatiky v prestížnych testoch odborných organizácií či médií. Úplne dominovali napríklad vo veľkom teste letných pneumatík magazínu Auto Bild, kde zdolali vyše 50 konkurentov. Jednu z posledných pozitívnych recenzií na pneumatiky PremiumContact 6 vydal  aj odborný nemecký magazín auto motor und sport, ktorý ich testoval v rozmere 245/45 R 18 W/Y na vozidle BMW 5 Touring. Porota auto motor und sport skonštatovala, že PremiumContact 6  „sú veľmi ľahko kontrolovateľné, komfortné pneumatiky s veľkorysým homogénnym výkonom na vysokej úrovni a najvyššie ich ocenila za výsledky vo valivom odpore.“ PremiumContact 6 vo väčšine testov vyzdvihli odborníci aj za vynikajúcu priľnavosť na mokre i suchu či krátku brzdnú dráhu na opäť na oboch typoch povrchov.

Používajte prémiové pneumatiky prispôsobené na jazdu po mokrom povrchu a nenechajte sa prekvapiť akvaplaningom ani inými nepredvídateľnými situáciami nielen počas jazdy na letnú dovolenku.

V našich autorizovaných servisoch siete IMPA sme vám plne k dispozícii aj pri výbere tých správnych Continental pneumatík.

Píšte, volajte a pre viac info nás kontaktujte:

IMPA Sieť kontakty >>>

Ďaľšie správy z blogu

Nastavenie súborov cookies